WN/01/01 • Nauczyciel w roli opiekuna stażu
Podstawy prawne awansu zawodowego nauczycieli.
Rola i zadania opiekuna stażu.
Planowanie rozwoju zawodowego nauczyciela.
Narzędzia do monitorowania rozwoju zawodowego, opiekuna stażu.
Jak wspierać i wspomagać nauczyciela w procesie rozwoju: informacja zwrotna, dokumentacja, opinia, egzamin.
WN/02/01 • Awans zawodowy – planowanie rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty
Podstawy prawne awansu zawodowego nauczyciela stażysty.
Planowanie rozwoju zawodowego na okres stażu: zadania, formy, terminy.
Monitorowanie i dokumentowanie zadań rozwoju zawodowego w okresie stażu.
Wymagania kwalifikacyjne, postępowanie kwalifikacyjne na stopień nauczyciela kontraktowego.
Rozwój zawodowy i osobowy nauczyciela w szkole lub placówce.
Sesja pytań i odpowiedzi.
WN/03/01 • Awans zawodowy – zakończenie stażu na stopień nauczyciela kontraktowego
Podstawy prawne awansu zawodowego nauczyciela.
Dokumentacja nauczyciela stażysty: sprawozdanie za okres stażu, realizacja zadań, dorobek zawodowy.
Postępowanie kwalifikacyjne na stopień nauczyciela kontraktowego.
Rozwój zawodowy i osobowy nauczyciela.
WN/04/01 • Awans zawodowy – planowanie rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego
Podstawy prawne awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego.
Planowanie rozwoju zawodowego na okres stażu: zadania, formy, terminy.
Monitorowanie i dokumentowanie zadań planu rozwoju zawodowego w okresie stażu.
Wymagania egzaminacyjne, postępowanie egzaminacyjne na stopień nauczyciela mianowanego.
Rozwój zawodowy i osobowy nauczyciela w szkole lub placówce.
Sesja pytań i odpowiedzi.
WN/05/01 • Awans zawodowy – zakończenie stażu na stopień nauczyciela mianowanego
Podstawy prawne awansu zawodowego nauczyciela.
Dokumentacja nauczyciela kontraktowego: sprawozdanie za okres stażu, realizacja zadań, dorobek zawodowy.
Postępowanie egzaminacyjne na stopień nauczyciela mianowanego.
Rozwój zawodowy i osobowy nauczyciela.
WN/06/01 • Awans zawodowy – planowanie rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego
Podstawy prawne awansu zawodowego nauczyciela, mianowanego.
Planowanie rozwoju zawodowego na okres stażu: zadania, formy, terminy.
Monitorowanie i dokumentowanie zadań, planu rozwoju zawodowego na okres stażu.
Wymagania kwalifikacyjne na stopień nauczyciela dyplomowanego.
Sesja pytań i odpowiedzi.
WN/07/01 • Awans zawodowy – zakończenie stażu na stopień nauczyciela dyplomowanego
Podstawy prawne awansu zawodowego nauczycieli.
Dokumentacja nauczyciela mianowanego: sprawozdanie za okres stażu, opis i analiza wymagań.
Postępowanie kwalifikacyjne na stopień nauczyciela dyplomowanego.
Rozwój zawodowy i osobowy nauczyciela – przykłady dobrych praktyk.
WN/08/01 • Metody aktywizujące w pracy nauczyciela
Metody aktywizujących w procesie nauczania/uczenia się – definicje, rodzaje.
Przegląd metod i technik aktywizujących z uwzględnieniem kryterium doboru.
Rola i znaczenie aktywizujących metod nauczania.
WN/09/01 • Typografia w pracy nauczyciela
Typografia – pojęcie, zakres, podstawowa terminologia oraz funkcje.
Funkcjonalności edytorów tekstu w pracy nad typografią małych dokumentów.
Podstawowe normy typografii polskiej w tworzeniu dokumentów tekstowych.
WN/10/01 • Myślenie wizualne – notatki graficzne w szkole
Cele i założenia notowania graficznego.
Alfabet wizualny – czyli każdy potrafi rysować.
Notatki wizualne – zasady tworzenia oraz sposoby wykorzystania w procesie edukacyjnym.
WN/11/01 • Podstawy notowania graficznego – sketchnoting
Alfabet wizualny.
Rysunkowa historia – opowiadam i rysuję.
WN/12/01 • Efektywne zarządzanie sobą w czasie
Zasady zarządzania czasem i
planowania pracy nauczyciela.
Wyznaczanie i realizacja celów, planów, priorytetów. Zasady delegowania zadań.
Metody i techniki efektywnego zarządzania sobą w czasie.
WN/13/01 • Coaching – sztuka zadawania pytań
Definicja coachingu.
Myślenie pytaniami.
Techniki zadawania pytań.
Prowadzenie rozmów modelem GROW.
Coaching życiowy – metody prowadzenia rozmów z uczniem.
WN/14/01 • Uważność dla nauczycieli – metody łagodzenie stresu z wykorzystaniem elementów Mindfulness Based Stress Reduction
Odporność na stres – co to jest, jak to rozwijać.
Założenia Treningu Uważności.
Zarządzanie emocjami czy samoregulacja?
Ćwiczenia skupienia uwagi, uważnego ruchu oraz ćwiczenia wyobrażeniowe – praca z trudnymi emocjami.
Znaczenie relacji na stan psychofizyczny nauczyciela. Wpływ relacji międzyludzkich na odporność lub podatność na stres.
WN/15/01 • Mindfulness – trening uważności dla nauczycieli
Uwaga, kierowanie uwagą, stabilność i plastyczność uwagi.
Uważność ciała, uważny ruch.
Samoobserwacja, obserwowanie i opisywanie reakcji stresu.
Emocje – oswajanie, łagodzenie, praca z trudnymi i emocjami.
Uważne relacje czyli poznawanie znaczenia relacji międzyludzkich dla własnej kondycji psychofizycznej.
Co to znaczy „pracować całym sobą” czyli kondycja psychofizyczna w pracy nauczyciela.
WN/16/01 • Wycieczki szkolne – aspekty prawne i organizacyjne
Wycieczki w pracy dydaktyczno-wychowawczej szkoły w świetle podstawy programowej.
Przepisy prawne regulujące organizację turystyki szkolnej.
Obowiązki kierownika i opiekuna wycieczki.
Dokumentacja wycieczki szkolnej.
Zasady bezpieczeństwa życia i zdrowia uczestników wycieczek szkolnych.
WN/17/01 • Zimowe i świąteczne inspiracje plastyczne
Techniki plastyczne wykorzystywane do tworzenia prac o tematyce zimowej i świątecznej.
Dekoracje zimowe i świąteczne z papieru i surowców wtórnych.
WN/18/01 • Wiosenne i świąteczne inspiracje plastyczne
Techniki plastyczne wykorzystywane do tworzenia prac o tematyce wiosennej i świątecznej.
Dekoracje wiosenne i świąteczne z papieru i surowców wtórnych.
WN/19/01 • Lapbook – kreatywna metoda dydaktyczna
Lapbook – idea i zastosowanie.
Lapbookowe ABC – zasady wykonania lapbooka.
Scenariusze zajęć edukacyjnych zgodnych z podstawą programową kształcenia ogólnego z zastosowaniem metody lapbook.
WN/20/01 • Leporello, książeczki, komiksy – jak je tworzyć?
Zastosowanie własnoręcznie wykonanych książek i komiksów na lekcjach.
Narzędzia TIK do wykonywania komiksów i książeczek.
Ręcznie robione – lapbook i laporello.
Wykorzystanie poznanych form na lekcjach/zajęciach.
WN/21/01 • Memy i komiksy – sposób na twórcze lekcje
Kształtowanie kreatywności – komiks jako medium przekazujące komunikat niepełny.
Programy, aplikacje do tworzenia memów i komiksów.
Przykłady zastosowania memów i komiksów na zajęciach.
WN/22/01 • Canva – projekty graficzne od podstaw
Poznajemy Canva – narzędzie do projektowania.
Tworzenie własnych projektów.
Canva w klasie i szkole.
WN/23/01 • Genialne lekcje z Genial.ly
Genial.ly – zasady, założenia, możliwości.
Interaktywne materiały w Genial.ly.
Genialne lekcje – przykłady dobrych praktyk.
WN/24/01 • Genialne lekcje z Genial.ly dla zaawansowanych
Sztuczki i ułatwienia w pracy z Genial.ly.
Skrypty S’CAPE.
WN/25/01 • Qrkody, quizy, escape room jako forma pracy na zajęciach i lekcjach z uczniami
Grać czy nie grać – zasady wprowadzania gier na lekcjach.
Konstruowanie i zastosowanie qrkodów.
Quizy – konstruowanie i zastosowanie z użyciem TIK.
Escape room – pomysł na lekcję.
WN/26/01 • Multimedia w pracy nauczyciela
Fotografowanie i filmowanie przy pomocy aparatu i kamery cyfrowej.
Obróbka zdjęć i filmów oraz ich prezentacja.
Obróbka dźwięku.
WN/27/01 • Narzędzia Office 365 w pracy nauczyciela
Przechowywanie materiałów edukacyjnych w chmurze.
Przygotowanie materiałów edukacyjnych i udostępnianie ich uczniom.
Zarządzanie zadaniami.
Zarządzanie spotkaniami.
Ankiety i testy.
Aplikacje zewnętrzne w MS Teams.
WN/28/01 • Zintegrowana Platforma Edukacyjna w szkole
Rejestracja, logowanie i zarządzanie swoim kontem na ZPE.
Korzystanie z e-materiałów edukacyjnych na ZPE.
Przygotowanie własnych materiałów edukacyjnych i udostępnianie ich uczniom.
Zarządzanie grupą użytkowników na ZPE.
WN/29/01 • PowerPoint – prezentacje multimedialne
Zasady tworzenia prezentacji.
Tekst, grafika, zdjęcia, filmy i dźwięki na slajdach.
Animowanie obiektów.
Obróbka zdjęć cyfrowych na potrzeby prezentacji.
WN/30/01 • Montaż filmu edukacyjnego
Komputerowa obróbka zdjęć.
Komputerowa edycja dźwięku.
Montaż filmu.
WN/31/01 • Podstawy edycji zdjęć
Podstawowe narzędzia GIMP-a.
Edycja kolorów.
Praca z warstwami.
Tekst na zdjęciach.
Wykorzystanie filtrów w grafice rastrowej.
WN/32/01 • Wakelet – wirtualna tablica w pracy nauczyciela
Wirtualne tablice – zastosowanie w edukacji.
Padlet, Jamboard, Lino, Popplet, Trello w procesach edukacyjnych.
Przykłady dobrych praktyk wykorzystania wirtualnych tablic.
WN/33/01 • Padlet – wirtualna tablica w pracy nauczyciela
Padlet w procesach edukacyjnych.
Przykłady dobrych praktyk wykorzystania wirtualnych tablic.
WN/34/01 • Design Thinking – myślenie projektowe w praktyce szkolnej
Myślenie tradycyjne, myślenie „nowe” projektujące – jak dojść do synergicznej kreatywności.
Metoda Design Thinking – przykłady projektów szkolnych.
Narzędzia na poszczególnych etapach Design Thinking.
Informacja zwrotna i ocenianie pracy projektowej.
WN/35/01 • Naturalne mechanizmy działania uczącego się mózgu – neurodydaktyka w praktyce szkolnej
Praktyczne zastosowanie wybranych metod i technik uczenia się w oparciu o znajomość pracy mózgu.
Uwaga, emocje, motywacja, wyobraźnia – kluczowe czynniki w procesie uczenia się.
Nauczanie jako metoda efektywnego uczenia się; uczenie się w grupie.
Sukces szkolnej edukacji przy nastawieniu uczniów na rozwój.
Oferta edukacyjna Grupy MAC S.A. dla szkół podstawowych.