Przygotowaliśmy ofertę, której celem jest kompleksowe wspomaganie rozwoju szkoły / przedszkola / placówki. Polega ono na diagnozowaniu (z radą pedagogiczną i dyrektorem) potrzeb i wypracowaniu konkretnych rozwiązań prowadzących do zwiększenia efektywności działań nauczycieli, uczniów oraz rodziców. Oferujemy także możliwość uczestniczenia w sieciach współpracy i samokształcenia dla zainteresowanych nauczycieli.
Zapewniamy doskonalenie nauczycieli i pracowników szkoły zgodnie ze zdiagnozowanymi potrzebami oraz pomoc w praktycznym wykorzystaniu nabytej wiedzy i umiejętności, a także perspektywę wymiany doświadczeń z innymi nauczycielami z wykorzystaniem możliwości, jakie dają sieci współpracy i samokształcenia. Do dyspozycji oddajemy Animatorów Wsparcia Procesowego Szkół, których zadaniem jest
- pomoc w zdiagnozowaniu potrzeb szkoły / przedszkola / placówki wraz z określeniem obszarów wymagających rozwoju,
- wsparcie w przygotowaniu planów wspomagania,
- pozyskanie specjalistów i zorganizowanie zaplanowanych form wspomagania,
- konsultacje dotyczące indywidualnych problemów,
- monitorowanie realizacji planu wspomagania,
- przygotowanie sprawozdania z przebiegu realizacji planu wspomagania,
- wsparcie w projektowaniu pracy w kolejnych okresach.
Organizacja Wsparcia Procesowego Szkół
- zgłoszenie szkoły/placówki do kierownika pracowni PKU oraz WPS,
- ustalenie warunków współpracy i podpisanie umowy,
- opracowanie Planu wsparcia procesowego (dyrektor, RP, zespół zadaniowy, animator WPS):
- diagnoza potrzeb szkoły,
- określenie obszaru do rozwoju dla szkoły,
- realizacja i monitorowanie zaplanowanych działań:
- szkolenia RP (zaświadczenia),
- szkolenia dla nauczycieli (zaświadczenia),
- konsultacje indywidualne i zbiorowe dla nauczycieli,
- obserwacje lekcji/ zajęć,
- udział w charakterze eksperta w spotkaniach/ warsztatach, np. dla rodziców, uczniów, …
- podsumowanie i rekomendacje,
- zaświadczenia dla szkoły.
Udział we wspomaganiu rozwoju szkoły / przedszkola / placówki umożliwi
- kompleksową diagnozę obszaru wymagającego rozwoju,
- udział całego zespołu nauczycieli i pracowników w rozwoju szkoły,
- wzrost efektywności zespołowego działania,
- dostępność rezultatów wsparcia dla całej społeczności szkolnej,
- uzyskanie trwałych zmian jakościowych w pracy szkoły.
Udzielanie kompleksowego wspomagania rozwoju odbywa się na podstawie umowy zawartej pomiędzy dyrektorem ODN Kalisz a dyrektorem szkoły / przedszkola / placówki.
Pliki do pobrania: