Tematyka
- Standardy realizacji programu Golden Five.
- Złota piątka – metodologia wprowadzania programu w klasie.
- Komunikacja interpersonalna.
- Procesy i role grupowe.
- Rozwiązywanie konfliktów w klasie.
- Zasady ewaluacji programu.
Cele szczegółowe
- Zwiększenie wiedzy nauczycieli w zakresie obszarów programu i zasad pracy z uczniami.
- Poprawa klimatu społecznego w klasie (m.in. relacji interpersonalnych).
- Poprawa osiągnięć edukacyjnych uczniów.
- Wzmocnienie zachowań prospołecznych uczniów (m.in. umiejętności życiowych.
Liczba godzin: 20
Program obejmuje: spotkanie z RP – 2 godz.; warsztaty dla realizatorów – 12 godz.; 2 superwizje po 3 godz.
Program „Golden Five” jest produktem 3-letniego międzynarodowego projektu realizowanego w ramach programu Comenius 2.1, koordynowanego przez Uniwersytet w Sewilli. Kraje uczestniczące w projekcie to: Belgia, Hiszpania, Norwegia, Polska i Włochy. Program przygotowuje nauczycieli, zwłaszcza wychowawców klas, do wspierania uczniów oraz radzenia sobie ze zróżnicowaniem w klasie. Jest programem profilaktyki uniwersalnej adresowanym do uczniów w wieku 11–16 lat
Wdrażanie programu w szkole/klasie pozwala nauczycielom poszerzyć praktyczne umiejętności w obszarach zarządzania klasą i indywidualizowania nauczania, by zwiększyć motywację uczniów do nauki, budowania pozytywnych relacji z uczniami i z rodzicami, kreowania dobrego klimatu w klasie.
Obszary programu:
- Obszar 1: Zarządzanie klasą
- Obszar 2: Budowanie relacji
- Obszar 3: Klimat społeczny
- Obszar 4: Nauczanie dostosowane
- Obszar 5: Współpraca szkoła – dom
Prowadzący
Sylwia Melka
Nauczyciel konsultant ds. doradztwa w Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli w Kaliszu, pedagog szkolny, profilaktyk, trener, coach. Realizator programów profilaktycznych, spotkań dla rodziców. Od wielu lat prowadzi szkolenia dla nauczycieli z zakresu kompetencji miękkich, wychowania i profilaktyki .
Informacje
- tel. 887 081 852
- sylwia.melka@odn.kalisz.pl