kurs
Opis programu:
Metoda wychowawcza Pozytywna Dyscyplina wywodzi się z nurtu psychologii pozytywnej Rudolfa Dreikursa i Alfreda Adlera. Dostarcza nauczycielom gotowych narzędzi i technik do pracy z uczniami w wieku od 7 do 19 lat. Pozytywna Dyscyplina została stworzona, aby kształcić dzieci i młodzież do bycia odpowiedzialnymi, pełnymi szacunku i zaradności członkami społeczeństwa. Jest to metoda wychowawcza, która uczy ważnych umiejętności społecznych i życiowych, takich jak: szacunek, dbanie o innych, rozwiązywanie problemów, współpraca, zarządzanie emocjami. Pomaga dzieciom poczuć łączność i przynależność oraz to, że są ważne w rodzinie i społeczności. Zaprasza uczniów do odkrywania, jak bardzo są zdolni i kompetentni. Zachęca ich do konstruktywnego używania swojej osobistej siły i autonomii.
Cele:
- poznanie metod i technik Pozytywnej Dyscypliny,
- budowanie dobrego klimatu społecznego w klasie,
- budowanie poczucia przynależności i znaczenia uczniów,
- budowanie poczucia własnej wartości uczniów,
- kształcenie kompetencji emocjonalno-społecznych uczniów.
Tematyka:
- historia, cele i założenia programu.
- pozytywne podejście: nauczyciel uprzejmy i stanowczy jednocześnie.
- ludzki mózg i jego wpływ na umiejętności i zachowanie.
- istota przynależności i jej wpływ na zachowanie ucznia – metafora góry lodowej.
- cztery błędne strategie zachowania – interwencje w klasie.
- zachęta kontra zniechęcenie w procesie budowania poczucia własnej wartości ucznia.
- zadawanie pytań a wydawanie poleceń. Pytania pełne ciekawości.
- skutki etykietowania uczniów.
Liczba godzin: 16
Adresaci: nauczyciele szkół podstawowych i ponadpodstawowych.
Cena: 160 zł
Trener: Sylwia Melka
Nauczyciel konsultant w ODN w Kaliszu, pedagog szkolny, trener TUS, profilaktyk, coach. Realizator programów profilaktycznych, spotkań dla rodziców. Od wielu lat prowadzi szkolenia dla nauczycieli z zakresu kompetencji miękkich, wychowania i profilaktyki.
Kierownik szkolenia: Sylwia Melka