MP/01/01 • Zabawa czy dydaktyka – zadania nauczyciela w przedszkolu
Podstawy prawne edukacji przedszkolnej.
Dokumentacja pedagogiczna nauczyciela wychowania przedszkolnego.
…
MP/02/01 • Mapy pamięci w procesie uczenia się małego dziecka
Uczenie się dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
Mind mapping – metoda wizualnego opracowania informacji z wykorzystaniem pojęć, skojarzeń, symboli, obrazów, haseł i zwrotów.
…
MP/03/01 • Teatr Kamishibai – zabawa i nauka
Założenia, cele, sposoby wykorzystania teatru Kamishibai w procesie uczenia się i nauczania.
Innowacyjność i kreatywność – warunki realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego.
…
MP/04/01 • Gry i zabawy muzyczne
Zabawy rozwijające słuchanie i koncentrację.
Muzyczne gry planszowe.
…
MP/05/01 • Bajki i opowieści ruchowo-muzyczne
Analiza dzieła muzycznego.
Fabularyzacja dzieła muzycznego – założenia, zasady tworzenia.
…
MP/06/01 • Polskie tańce narodowe dla najmłodszych
Polskie tańce narodowe i ludowe.
MP/07/01 • Tańce i zabawy ludowe dla najmłodszych
Polskie tańce ludowe różnych regionów.
Układy choreograficzne.
…
MP/08/01 • Piosenka w edukacji przedszkolaka
Formy umuzykalnienia dzieci w wieku przedszkolnym.
Aranżacje instrumentalno-wokalne i układy choreograficzne piosenek.
…
MP/09/01 • Z muzyką poważną na wesoło
Formy aktywności muzycznej w pracy dzieckiem.
Techniki w muzykoterapii aktywnej.
…
MP/10/01 • Muzykoterapia z elementami terapii tańcem
Metody projekcyjno – wyobrażeniowe w terapii muzycznej: technika wolnych skojarzeń, kierowanej wyobraźni, metaforyczna.
Metody komunikacyjne w muzykoterapii – praktyczne zastosowanie technik komunikatywnych z użyciem drobnych instrumentów perkusyjnych.
…
MP/11/01 • O Chopinie i nie tylko – narzędzia multimedialne w edukacji muzycznej
Polona, Europeana, Muzykoteka Szkolna przydatne w pracy nauczyciela.
Aplikacje multimedialne na lekcjach muzyki.
…
MP/12/01 • Zabawy a ćwiczenia fizyczne w przedszkolu
Znaczenie przestrzeni i ruchu w rozwoju dziecka.
Zabawy i ćwiczenia fizyczne w przedszkolu z uwzględnieniem różnicy między zabawą a ćwiczeniami fizycznymi.
…
MP/13/01 • Matematyka na dywanie – gry i zabawy dla najmłodszych
Podstawa programowa wychowania przedszkolnego a rozwijanie kompetencji matematycznych.
Myślenie komputacyjne – zabawy z programowania.
…
MP/14/01 • Gry i zabawy matematyczne w edukacji wczesnoszkolnej
Gry i zabawy matematyczne stosowane podczas zajęć z młodszym uczniem.
Projektowanie zajęć matematycznych z wykorzystaniem gier i zabaw matematycznych dostosowanych do indywidualnych potrzeb uczniów.
…
MP/15/01 • Narzędzia webowe w pracy nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej
Generatory kart pracy i platformy edukacyjne.
Interaktywne ćwiczenia dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
MP/16/01 • Kodowanie na dywanie i na komputerze
Ćwiczenia bez komputera wprowadzające do nauki programowania.
Serwisy internetowe w nauce programowania.
MP/17/01 • Baśniowe zawody – literatura jako narzędzie w preorientacji zawodowej
Poznanie siebie – kto Ty jesteś?
Planowanie własnego rozwoju i podejmowanie decyzji edukacyjno- zawodowych.
…
MP/18/01 • Wybrane metody aktywizujące w edukacji wczesnoszkolnej
Metody integracyjne, tworzenia i definiowania pojęć oraz hierarchizacji.
Metody twórczego rozwiązywania problemów, rozwijające twórcze myślenie i ewaluacyjne.
MP/19/01 • Formy nauczania wychowania fizycznego w klasach I-III
Metodyka nauczania biegu, skoków, rzutów.
Metodyka nauczania zespołowych gier sportowych.
MP/20/01 • Formy wypowiedzi pisemnej w klasach IV-VI szkoły podstawowej
Formy wypowiedzi w podstawie programowej.
Metodyka wprowadzania nowej formy wypowiedzi.
…
MP/21/01 • Formy wypowiedzi pisemnej w klasach VII i VIII szkoły podstawowej
Formy wypowiedzi w nowej podstawie programowej.
Metodyka wprowadzania nowej formy wypowiedzi.
…
MP/22/01 • Streszczenie logiczne na lekcjach języka polskiego w szkole podstawowej
Streszczenie logiczne w podstawie programowej i na egzaminach zewnętrznych z języka polskiego.
Cechy streszczenia logicznego jako formy wypowiedzi.
…
MP/23/01 • „Treny” Jana Kochanowskiego – seminarium lekturowe
„Treny” Jana Kochanowskiego w podstawie programowej.
Kompozycja cyklu poetyckiego i jej wpływ na interpretację poszczególnych trenów.
…
MP/24/01 • Notatka syntetyzująca – forma wypowiedzi na języku polskim
Wyznaczniki gatunkowe notatki syntetyzującej.
Kryteria oceny notatki syntetyzujące.
…
MP/25/01 • Czytanie ze zrozumieniem tekstu dyskursywnego na egzaminie maturalnym z języka polskiego
Zasady wyboru tekstu dyskursywnego do ćwiczeń.
Typy zadań w wiązce.
…
MP/26/01 • Metodyka recytacji
Zasady wyboru tekstu do recytacji.
Fazy przygotowania tekstu do recytacji.
…
MP/27/01 • Zasoby cyfrowe w edukacji historycznej
Materiały audio/wideo w edukacji historycznej.
Źródła historyczne w wersji cyfrowej.
…
MP/28/01 • Praca ze źródłem historycznym w procesie kształcenia
Podział i sposoby interpretacji źródeł historycznych.
Jak pracować z różnymi rodzajami źródeł historycznych? Analiza wybranych źródeł.
…
MP/29/01 • Dziedzictwo kulturowe średniowiecznego Kalisza w edukacji historycznej i regionalnej
Edukacja regionalna w podstawach programowych kształcenia ogólnego.
Najstarsze dzieje najstarszego z polskich miast.
…
MP/30/01 • Historia miejscowości, w której mieszkam
Od wspomnień dziadków do kwerendy archiwalnej – dzieje własnej rodziny i naszej małej ojczyzny.
-”Dziadku, proszę opowiedz mi… […] babciu pokażesz mi te stare zdjęcia?”, czyli odkrywamy naszą wspólną historię. – zbierania i selekcjonowania materiału źródłowego.
…
MP/31/01 • „Szlakiem dębów i paproci” – walory turystyczne, krajoznawcze i historyczne ziemi kaliskiej
Organizacja wycieczki rowerowej – regulamin, warunki techniczno-sprzętowe, zadania uczestników.
Charakterystyka trasy – Szlak Południowy.
MP/32/01 • Grywalizacja w edukacji historycznej i patriotycznej
Zadania nauczyciela i szkoły w budowaniu postaw patriotycznych i obywatelskich.
Edukacja historyczna i patriotyczna przez zabawę.
…
MP/33/01 • Symulacja i elementy dramy na lekcjach historii i wiedzy o społeczeństwie
Symulacja na lekcjach historii i wiedzy o społeczeństwie- opis metody i wskazówki praktyczne.
Drama na lekcjach historii i wiedzy o społeczeństwie – opis metody i wskazówki praktyczne.
…
MP/34/01 • WebQuesty w nauczaniu historii i wiedzy o społeczeństwie
Powody, dla których warto zainteresować się metodą WebQuestu.
Zasady konstruowania WebQuestów.
…
MP/35/01 • Śladami Kalisza wielokulturowego
Tematyka:
Od Kalisii Ptolemeusza do „castrum Calisiensis”.
„Miasto nasze królewskie”. Kalisz w XIII – XVIII w.
…
MP/36/01 • Gry i zabawy językowe na lekcji języka angielskiego
Rola gier i zabaw językowych w nauczaniu języków obcych.
Rodzaje gier i zabaw językowych.
…
MP/37/01 • Mixed ability classes – metody i techniki pracy w zróżnicowanych zespołach klasowych
Perspektywy teoretyczne kooperatywnego uczenia się.
Praca w zróżnicowanych zespołach klasowych – problemy i korzyści.
…
MP/38/01 • Project Based Learning – metoda projektu na lekcjach języka angielskiego
Metoda projektu -planowanie, fazy pracy, ewaluacja.
Metoda stacji dydaktycznych w realizacji projektu szkolnego.
MP/39/01 • Popkultura i media społecznościowe w nauce języka angielskiego
Języki angielski a media społecznościowe.
Podstawowe zasady nauki języka angielskiego w mediach społecznościowych.
…
MP/40/01 • Jak przekształcić szkolną klasę w inspirującą pracownię geograficzną? – zróżnicowanie metod nauczania na lekcjach geografii
Strategie nauczania geografii a współczesna dydaktyka.
Metodyka stosowania wybranych technik i metod w zależności od specyfiki wprowadzanych treści i umiejętności.
…
MP/41/01 • Jak zainteresować ucznia zjawiskami otaczającego świata? – praca metodą eksperymentu
Eksperyment i eksperymentowanie w procesie nauczania – podstawy prawne, organizacyjne, metodologiczne.
Rodzaje eksperymentów, planowanie badań, przygotowanie, przeprowadzenie i analiza wyników z uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa.
…
MP/42/01 • Odkrywanie terenu z telefonem i mapą w ręku
Warsztaty terenowe – warunki realizacji nowej podstawy programowej.
Lekcje bez podręcznika – orientacja w terenie przy pomocy mapy, planu oraz sygnału GPS.
…
MP/43/01 • Programowanie w Pythonie od podstaw
Podstawowe operacje arytmetyczne i na napisach.
Instrukcje warunkowe, iteracyjne, rekurencja w funkcjach.
…
MP/44/01 • Programowanie z Ozobotami w pracy nauczyciela
Podstawy obsługi Ozobotów.
Sterowanie Ozobotami przy pomocy kolorów.
…
MP/45/01 • Programowanie w klasach VII i VIII szkoły podstawowej
Serwisy internetowe w nauce programowania.
Baltie i Scratch – wizualne języki programowania.
…
MP/46/01 • Scratch w szkole podstawowej
Podstawy obsługi środowiska programistycznego Scratch.
Podstawowe bloki do tworzenia scen.
…
MP/47/01 • Recyklingowe zabawy i ćwiczenia plastyczne – prezenty na różne okazje
Coś z niczego – jak szukać inspiracji?
Prezenty na rożne okazje, dekoracje i prace plastyczne z wykorzystaniem materiałów recyklingowych.
MP/48/01 • Nie tylko malowanie – graficzne i rzeźbiarskie techniki na zajęciach plastycznych
Techniki i materiały rzeźbiarskie i graficzne możliwe do zastosowania w edukacji.
Techniki graficzne w szkole – druk strukturalny, kalkograf, stempel, frottage, monotypia.
…
MP/49/01 • Wychowanie komunikacyjne w szkole – karta rowerowa
Przepisy ruchu drogowego dotyczące zasad bezpiecznego poruszania się po drogach.
Organizacja i przeprowadzanie egzaminu teoretyczno-praktycznego na kartę rowerową.
…
MP/50/01 • Moja bezpieczna droga do szkoły
Podstawy prawne bezpieczeństwa na drodze.
Zasady bezpiecznego poruszania się po drogach dzieci i młodzieży.
MP/51/01 • Formy nauczania wychowania fizycznego w klasach IV-VIII szkoły podstawowej
Zespołowe gry sportowych – metody i formy pracy.
Konkurencje lekkoatletyczne – metody i formy pracy.
MP/52/01 • Jak przygotować uczniów do życia w świecie, którego nie znamy? – zawody przyszłości
Wpływ zmian cywilizacyjnych na powstawanie nowych kierunków kształcenia.
Rozwój technologii a rynek pracy.
…
MP/53/01 • Uczeń z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną – metody i formy pracy
Analiza podstawy programowej kształcenia osób z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną.
Charakterystyka podstawowych możliwości i ograniczeń osób z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną.
…
MP/54/01 • Grunt to rodzina – wychowawcza rola rodziny
Dobre relacje w rodzinie – jak je budować.
Rodzina wobec współczesnych zagrożeń.
…
MP/55/01 • Twórz, publikuj i korzystaj ze scenariuszy lekcji w ArcGIS Online
Geoinformacja w szkole – nowe spojrzenie na lekcje.
Interaktywne mapy oraz diagramy w ArcGIS.
…
MP/56/01 • Wielkopolski Park Narodowy – wycieczki edukacyjne
Wycieczki edukacyjne – planowanie i realizacja.
Walory Wielkopolskiego Parku Narodowego w aspekcie wycieczek edukacyjnych.
…
MP/57/01 • Assessment Centre – diagnoza potencjału i weryfikacja kompetencji niezbędnych na runku pracy
Podstawy metody Assessment Centre i jej skuteczność w diagnozowaniu potencjału ucznia.
Strategie kształcenia oparte na wzmacnianiu umiejętności przydatnych do pracy w konkretnych zawodach.
…
MP/58/01 • Docenić wychowanie
Wychowanie: potrzeba dziecka i ucznia – zadania domu i szkoły.
Wychowanie jako spotkanie osób.
…