DM/01/01 • Interpretacja ballady Adama Mickiewicza „Świtezianka” z wykorzystaniem metody improwizacji i drzewa decyzyjnego
Metoda improwizacji – cele, założenia i etapy realizacji.
Metoda „drzewka decyzyjnego” – cele, założenia i etapy realizacji.
…
DM/02/01 • Metoda „linia czasu” na lekcjach języka polskiego
Tematyka:
Metoda „linia czasu” – cele, założenia, etapy realizacji oraz sposób wizualizacji.
Przykład wykorzystania metody podczas omawiania lektury Henryka Sienkiewicza „Latarnik”.
DM/03/01 • Historiozofia w „Kordianie” Juliusza Słowackiego – interpretacja dramatu romantycznego metodą przypadku
Studium przypadku jako metoda pogłębionej analizy dzieła literackiego.
Zarys problematyki historycznej i filozoficznej w „Kordianie” Juliusza Słowackiego.
DM/04/01 • Edukacja filmowa na lekcjach języka polskiego – część II
Tworzenie scenopisu.
Technika filmowania.
…
DM/05/01 • Edukacja globalna na lekcjach języka polskiego – lektura „Akademia Pana Kleksa” Jana Brzechwy
Edukacja globalna – wartości i postawy, miejsce w podstawie programowej.
Cele Zrównoważonego Rozwoju na lekcji języka polskiego.
…
DM/06/01 • Myślenie krytyczne na lekcjach języka polskiego
Geneza myślenia krytycznego.
Myślenie krytyczne w edukacji.
…
DM/07/01 • Ocenianie prac pisemnych z języka angielskiego w szkole podstawowej
Prace pisemne z języka angielskiego w świetle podstawy programowej kształcenia ogólnego.
Kryteria oceniania prac pisemnych na lekcjach języka angielskiego.
…
DM/08/01 • Indywidualny program nauki języka angielskiego dla ucznia wybitnie zdolnego
Indywidualny program nauki w świetle prawa oświatowego.
Kluczowe elementy indywidualnego programu nauki.
…
DM/09/01 • Gry dydaktyczne w nauczaniu matematyki w klasach 4-6 szkoły podstawowej
Kształcenie matematyczne w klasach 4-6
Gry matematyczne rozwijające… podczas zajęć z uczniami.
…
DM/10/01 • Indywidualizacja nauczania na lekcjach matematyki
Proces indywidualizacji nauczania.
Metodyka pracy z uczniami z trudnościami w uczeniu się na lekcji matematyki.
DM/11/01 • Dostosowanie wymagań dla ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na lekcjach matematyki
Metody i formy dostosowań dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Uczeń ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się (dyskalkulia) – przykłady dobrych praktyk.
…
DM/12/01 • Narzędzia multimedialne na lekcjach matematyki
Multimedia na lekcji matematyki.
Lekcje matematyki z wykorzystaniem filmu edukacyjnego.
…
DM/13/01 • Smartfon na lekcjach fizyki falowej i optyki
Eksperymentowanie ze smartfonami.
Aplikacja PHYPHOX w zasobach eksperymentalnych nauczycieli i uczniów.
DM/14/01 • Blog jako narzędzie tworzenia dziennika duchowego inspirowanego duchowością kard. Stefana Wyszyńskiego
Praktyka życia duchowego Stefana Kardynała Wyszyńskiego przykładem dla młodzieży.
Wierność w życiu duchowym wyzwaniem dla młodzieży.
DM/15/01 • Narzędzia multimedialne na lekcjach religii
Biografia Stefana Kardynała Wyszyńskiego w aspekcie patriotyzmu.
Przykłady postaw patriotycznych Stefana Kardynała Wyszyńskiego inspiracją dla współczesnej młodzieży.
DM/16/01 • Książki Grzegorza Kasdepke – pomysł na zajęcia z młodszymi czytelnikami
Wybrane związki frazeologiczne w wypowiedziach uczniów – rozpoznawanie, właściwe zrozumienie i zastosowanie.
Dziecięcy bon ton – postawy uczniowskie.
…
Jak zostać doradcą?
Zachęcamy kreatywnych, ambitnych nauczycieli do aplikowania na stanowisko doradcy metodycznego w Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli w Kaliszu. Doradztwo metodyczneDoradca metodyczny – wsparcie i doskonalenie nauczycieli W świecie edukacji, rozwijanie umiejętności metodycznych, dostosowywanie programów nauczania oraz podejmowanie działań innowacyjnych
Ogłoszenie o naborze kandydatów na stanowiska nauczycieli – doradców metodycznych
Wielkopolski Kurator Oświaty ogłasza nabór kandydatów na stanowiska nauczycieli – doradców metodycznych następujących przedmiotów: Termin składania dokumentów: 20 grudnia 2024 r. Szczegółowe informacje w ogłoszeniu.