Kursy kwalifikacyjne – KK
Symbol ZS/01/01 | Przywództwo, praca zespołowa, role w zespole, myślenie w kategoriach możliwości |
Symbol ZS/02/01 | Prawo oświatowe w szkole/placówce – nowości, zmiany, komentarze |
Symbol ZS/03/01 | Zarządzanie sobą i swoim zespołem w czasie |
Symbol ZS/04/01 | Kompetencje mediacyjne dyrektora szkoły |
Symbol ZS/05/01 | Wizerunek szkoły/placówki – poprawność językowa i typograficzna |
Symbol ZS/06/01 | Planowanie i przeprowadzanie ewaluacji wewnętrznej oraz wykorzystanie jej wyników w pracy szkoły z ukierunkowaniem na jakość |
Symbol ZS/07/01 | Jak wykorzystać wnioski z analiz sprawdzianu szóstoklasisty do projektowania procesu dydaktycznego |
Symbol ZS/08/01 | Analiza wyników sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego |
Symbol ZS/09/01 | Zmiany w nadzorze pedagogicznym dyrektora szkoły/placówki |
Symbol ZS/10/01 | Dziennik elektroniczny w pracy szkoły |
Symbol ZS/11/01 | Zadania dyrektora w awansie zawodowym nauczyciela |
Symbol ZS/12/01 | System emerytalny nauczycieli |
Symbol ZS/13/01 | Kontrola zarządcza w szkole i placówce oświatowej |
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna – PP
Symbol PP/01/01 | Kompleksowa diagnoza pedagogiczna dziecka/ucznia |
Symbol PP/02/01 | Konstruowanie programów zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla uczniów klas I-III z trudnościami w nauce czytania i pisania |
Symbol PP/03/01 | Analiza rozwoju dziecka na podstawie rysunku |
Symbol PP/04/01 | Analiza opinii i orzeczeń poradni psychologiczno-pedagogicznej oraz dostosowanie wymagań edukacyjnych w praktyce |
Symbol PP/05/01 | Dysleksja rozwojowa – praca z uczniem ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się |
Symbol PP/06/01 | Autyzm – objawy, rodzaje i metody terapii |
Symbol PP/07/01 | Jak pomagać uczniom radzić sobie ze stanami emocjonalnymi, które przeszkadzają im w dobrym zachowaniu i nauce? |
Symbol PP/08/01 | Wprowadzenie do alternatywnych i wspomagających metod komunikacji – AAC |
Symbol PP/09/01 | Action Learning – metoda zespołowego rozwiązywania problemów edukacyjnych i wychowawczych |
Symbol PP/10/01 | Mediacja w szkole jako forma rozwiązywania konfliktów |
Symbol PP/11/01 | Gry psychologiczne. |
Symbol PP/12/01 | Nie bój się konfliktów – konflikt jako szansa na zmianę |
Symbol PP/13/01 | Zachowania agresywne wśród uczniów – praca z uczniem agresywnym metodą Treningu Kontroli Złości |
Symbol PP/14/01 | Trening Umiejętności Prospołecznych jako program pracy z uczniem mającym trudności społeczne i emocjonalne |
Symbol PP/15/01 | Poszerzanie sfery poznawczej ucznia – Trening Wnioskowania Moralnego |
Symbol PP/16/01 | Wychowanie i nauczanie dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej |
Symbol PP/17/01 | Terapia osób z głęboką niepełnosprawnością |
Symbol PP/18/01 | ADHD i nadpobudliwość psychoruchowa u dzieci – przyczyny, rozpoznawanie, metody postepowania nauczycieli |
Symbol PP/19/01 | Granice w życiu nastolatków – szansa czy konieczność |
Symbol PP/20/01 | Jak sobie radzić z trudnymi i prowokacyjnymi zachowaniami uczniów? |
Symbol PP/21/01 | Motywowanie uczniów do nauki. |
Symbol PP/22/01 | „Skrzynka z narzędziami”, czyli różne sposoby na trudne zachowania dziecka |
Symbol PP/23/01 | Depresja u dzieci i młodzieży – problem ucznia, problem rodziny, problem szkoły |
Symbol PP/24/01 | Funkcjonowanie ucznia w zespole rówieśniczym – metody diagnozy |
wychowanie i opieka w szkole/placówce – WO
Symbol WO/01/01 | Niezbędnik wychowawcy klasy |
Symbol WO/02/01 | Lekcje wychowawcze – sposób na idealną klasę |
Symbol WO/03/01 | Budowanie relacji w klasie – wykorzystanie elementów dramy |
Symbol WO/04/01 | Metody pracy z dziećmi w zależności od osobowości |
Symbol WO/05/01 | Świetlica szkolna – od diagnozy potrzeb do metod pracy z uczniem |
Symbol WO/06/01 | Drama jako narzędzie do pracy w profilaktyce agresji i przemocy w szkole |
Symbol WO/07/01 | Metoda interwencji wychowawczej w pracy z uczniem z zaburzeniami zachowania |
Symbol WO/08/01 | Szkoła bez granic – kompetencje międzykulturowe w szkole |
Symbol WO/09/01 | Promocja zdrowia i profilaktyka zdrowotna w szkole inwestycją w przyszłość |
Symbol WO/10/01 | Jak skutecznie ochronić dzieci i młodzież przed zagrożeniami świata wirtualnego i cyberprzemocą |
Metodyka przedmiotowa – MP
Symbol MP/01/01 | Mapy pamięci w procesie uczenia się małego dziecka |
Symbol MP/02/01 | Matematyka już w przedszkolu – zabawy rozwijające zdolności matematyczne dzieci. |
Symbol MP/03/01 | Zabawy twórcze dla małych i dużych przedszkolaków – część 1 |
Symbol MP/04/01 | Zabawy twórcze dla małych i dużych przedszkolaków – część 2 |
Symbol MP/05/01 | Tańce i zabawy ludowe dla najmłodszych |
Symbol MP/06/01 | Gry i zabawy muzyczne |
Symbol MP/07/01 | Bajki i opowieści ruchowo-muzyczne |
Symbol MP/08/01 | Formy wypowiedzi pisemnej w klasach I-III szkoły podstawowej |
Symbol MP/09/01 | Praca z sześcioletnim uczniem w szkole |
Symbol MP/10/01 | Grafika nie jest trudna – proste techniki graficzne w twórczości plastycznej |
Symbol MP/11/01 | Planowanie oraz realizacja zajęć komputerowych w klasach I-III szkoły podstawowej |
Symbol MP/12/01 | Sposoby aktywizowania dzieci na zajęciach matematycznych w klasach I-III z wykorzystaniem elementów metody Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej |
Symbol MP/13/01 | Niezbędnik nauczyciela przyrody, czyli sposób na ciekawą lekcję przyrody |
Symbol MP/14/01 | Sposoby osiągania celów matematycznych kształcenia matematycznego w szkole podstawowej |
Symbol MP/15/01 | Rozwijanie matematycznych umiejętności ogólnych w gimnazjum |
Symbol MP/16/01 | Rozumowanie i argumentacja na lekcjach matematyki w gimnazjum |
Symbol MP/17/01 | Czy lekcje matematyki mogą być ciekawe dla uczniów? |
Symbol MP/18/01 | Wykorzystanie programu GeoGebra w pracy nauczyciela matematyki – część 1 |
Symbol MP/19/01 | Wykorzystanie programu GeoGebra w pracy nauczyciela matematyki – część 2 |
Symbol MP/20/01 | Czytelnictwo dzieci i młodzieży |
Symbol MP/21/01 | Jak skutecznie uczyć składni i interpunkcji? |
Symbol MP/22/01 | Metodyka recytacji |
Symbol MP/23/01 | Twórczość literacka dzieci i młodzieży – perspektywy dydaktyczne |
Symbol MP/24/01 | Między schematyzmem a oryginalnością w edukacji polonistycznej |
Symbol MP/25/01 | Typografia w pracy nauczyciela |
Symbol MP/26/01 | Aktywnie i efektywnie na lekcjach języka polskiego |
Symbol MP/27/01 | „Pusta kartka” – metody pracy z uczniami mającymi trudności w pisaniu wypracowań. |
Symbol MP/28/01 | „Korrida” – metody klasyfikowania błędów w kontekście świadomości językowej uczniów |
Symbol MP/29/01 | Formy wypowiedzi pisemnej w klasach IV-VI szkoły podstawowej |
Symbol MP/30/01 | Formy wypowiedzi pisemnej w gimnazjum |
Symbol MP/31/01 | Formy wypowiedzi pisemnej w szkole ponadgimnazjalnej |
Symbol MP/32/01 | Konteksty interpretacyjne na lekcjach języka polskiego w gimnazjum |
Symbol MP/33/01 | Konteksty interpretacyjne na lekcjach języka polskiego w szkole ponadgimnazjalnej |
Symbol MP/34/01 | „Mała ojczyzna – duże wyzwanie”. |
Symbol MP/35/01 | „Dziadek, babcia i prababcia” . |
Symbol MP/36/01 | „Nie tylko o Asnyku i Konopnickiej”. |
Symbol MP/37/01 | Holokaust – ofiary, sprawcy i bierni świadkowie. |
Symbol MP/38/01 | Metody i techniki nauczania-uczenia się wspierające przygotowanie uczniów do egzaminu gimnazjalnego z historii |
Symbol MP/39/01 | Zjawisko mitologizacji historii a szkolne programy nauczania |
Symbol MP/40/01 | Zmiany w organizacji polskich sił zbrojnych oraz ich wpływ na sytuacje kryzysowe i na wypadek wojny |
Symbol MP/41/01 | Wychowanie komunikacyjne w szkole |
Symbol MP/42/01 | Łacina w medycynie i przedmiotach przyrodniczych |
Symbol MP/43/01 | Wokół tekstów i wartości – korelacja treści nauczania języka polskiego i religii |
Symbol MP/44/01 | Wykorzystanie sztuki w nauczaniu religii |
Symbol MP/45/01 | Sakramenty święte – metody pracy na lekcji religii |
Symbol MP/46/01 | Metody aktywizujące na lekcjach języka niemieckiego. |
Symbol MP/47/01 | Założenia metodyczne i ocenianie zajęć komputerowych i informatyki, oraz ocenianie uczniów |
Symbol MP/48/01 | Metodyka na lekcjach wychowania fizycznego w świetle realizacji podstawy programowej |
Symbol MP/49/01 | Jak napisać własny program nauczania z wychowania fizycznego |
Symbol MP/50/01 | Nowoczesna gimnastyka korekcyjna w edukacji szkolnej i przedszkolnej |
Symbol MP/51/01 | Poradnictwo indywidualne i grupowe w pracy szkolnego doradcy zawodowego |
Symbol MP/52/01 | Rozwój społeczno-zawodowy ucznia w liceum |
Symbol MP/53/03 | Jak uczyć nowocześnie w szkole zawodowej? |
Symbol MP/54/01 | Program nauczania dla zawodów – opracowanie, realizacja i ewaluacja |
Symbol MP/55/01 | Doradztwo edukacyjno-zawodowe w szkole kształcącej w zawodzie |
Symbol MP/56/01 | Wykorzystanie metody projektu w realizacji podstawy programowej na przykładzie dziedzictwa kulturowego Kalisza i regionu |
Wspomaganie pracy nauczyciela – WN
Symbol WN/01/01 | Głos jako narzędzie ekspresji |
Symbol WN/02/01 | W świecie teatru: zabawa – praca – spektakl |
Symbol WN/03/01 | Teatr lalkowy w szkole – od scenariusza do spektaklu |
Symbol WN/04/01 | Origami dla każdego |
Symbol WN/05/01 | Decoupage – metoda dekoracyjna dla młodszych i starszych dzieci. |
Symbol WN/06/01 | Jak wspierać i rozwijać kreatywność uczniów? |
Symbol WN/07/01 | ISU – indywidualny styl uczenia się uczniów |
Symbol WN/08/01 | W poszukiwaniu modelu dobrej lekcji – czyli jak uczyć skutecznie i atrakcyjnie |
Symbol WN/09/01 | Jak doskonalić pamięć? Mnemotechniczne sposoby zapamiętywania informacji |
Symbol WN/10/01 | Skuteczne sposoby zapamiętywania i uczenia się |
Symbol WN/11/01 | Metody aktywizujące w procesie nauczania/uczenia się |
Symbol WN/12/01 | Metoda projektu w praktyce szkolnej – uczniowski projekt edukacyjny |
Symbol WN/13/01 | Innowacje pedagogiczne – jak je wdrażać w szkole? |
Symbol WN/14/01 | Tutoring w pracy nauczyciela |
Symbol WN/15/01 | Wybrane narzędzia coachingowe w pracy nauczyciela |
Symbol WN/16/01 | Informacja zwrotna w pracy nauczyciela |
Symbol WN/17/01 | Proces grupowy – obserwowanie grupy w działaniu |
Symbol WN/18/01 | Asertywny nauczyciel, asertywny uczeń – trening asertywności |
Symbol WN/19/01 | Samorealizacja – jak zrozumieć innych, przez zrozumienie siebie? |
Symbol WN/20/01 | Kreowanie ścieżki rozwoju zawodowego i osobistego w oparciu o kompetencje tutorsko-trenerskie |
Symbol WN/21/01 | Jak zostać nauczycielem kontraktowym?- awans zawodowy |
Symbol WN/22/01 | Jak zostać nauczycielem mianowanym? – awans zawodowy |
Symbol WN/23/01 | Jak zostać nauczycielem dyplomowanym? – awans zawodowy |
Symbol WN/24/01 | Opiekun stażu w awansie zawodowym |
Symbol WN/25/01 | Kurs dla kierowników wycieczek szkolnych |
Symbol WN/26/01 | Kurs dla kierowników wypoczynku |
Symbol WN/27/01 | Wszystkie ścieżki prowadzą do… |
Symbol WN/28/01 | Efektywność nauczania w szkole podstawowej – Edukacyjna Wartość Dodana |
Symbol WN/29/01 | Edukacyjna Wartość Dodana w gimnazjum – wykorzystanie kalkulatora EWD 100 |
Symbol WN/30/01 | Multimedia w pracy nauczyciela |
Symbol WN/31/01 | Blog – narzędzie komunikacji z rodzicami i uczniami. |
Symbol WN/32/01 | Wykorzystanie platform edukacyjnych na zajęciach dydaktycznych |
Symbol WN/33/01 | PowerPoint – profesjonalne prezentacje multimedialne |
Symbol WN/34/01 | Prezi – profesjonalne prezentacje multimedialne |
Symbol WN/35/01 | Przygotowanie materiałów interaktywnych do pracy zdalnej i przy tablicy interaktywnej |
Symbol WN/36/01 | Publisher jako narzędzie do tworzenia szkolnych publikacji |
Symbol WN/37/01 | Komputerowa obróbka grafiki |
Symbol WN/38/01 | Moodle – tworzenie kursów na platformie e-learningowej |
Symbol WN/39/01 | Kombajn Google’a – narzędzie w pracy dydaktycznej i wychowawczej nauczyciela |
Symbol WN/40/01 | Tworzenie serwisów WWW w oparciu o CMS Joomla |
Symbol WN/41/01 | Urządzenia mobilne w pracy nauczyciela |
Rady pedagogiczne – RP
Symbol RP/01/01 | Wybrane narzędzia coachingowe w pracy nauczyciela – część 1 |
Symbol RP/02/01 | Wybrane narzędzia coachingowe w pracy nauczyciela – część 2 |
Symbol RP/03/01 | Motywacja – tajemnica szkolnych sukcesów |
Symbol RP/04/01 | Poziom lęku a sukces szkolny |
Symbol RP/05/01 | ISU – indywidualny styl uczenia się uczniów |
Symbol RP/06/01 | Szkoła sprzyjająca uczeniu się i nauczaniu |
Symbol RP/07/01 | Profil szkoły w procesie planowania i realizacji ewaluacji wewnętrznej w szkole/placówce |
Symbol RP/08/01 | Planowanie i przeprowadzanie ewaluacji wewnętrznej w szkole |
Symbol RP/09/01 | Innowacje pedagogiczne w szkole/placówce |
Symbol RP/10/01 | Różnorodne metody i programy zwiększające skuteczność uczenia się |
Symbol RP/11/01 | Może być inaczej, czyli o różnorodnych formach współpracy z rodzicami w szkole |
Symbol RP/12/01 | Metoda projektu w praktyce szkolnej – uczniowski projekt edukacyjny |
Symbol RP/13/01 | Metody aktywizujące w procesie nauczania/uczenia się |
Symbol RP/14/01 | Praca z dziećmi i młodzieżą w zależności od osobowości |
Symbol RP/15/01 | Action Learning – metoda zespołowego rozwiązywania problemów edukacyjnych i wychowawczych |
Symbol RP/16/01 | Jak budować współpracę z uczniami? |
Symbol RP/17/01 | Budowanie dobrych relacji uczeń-nauczyciel – dzieci i młodzież pokolenia Z |
Symbol RP/18/01 | Budowa szkolnego społeczeństwa wiedzy w oparciu o aktywność ucznia |
Symbol RP/19/01 | Procedura Niebieskiej Karty w szkole |
Symbol RP/20/01 | Agresja – zapobieganie, zgłaszanie, reagowanie |
Symbol RP/21/01 | Mediacje rówieśnicze jako sposób rozwiązywania konfliktów w szkole |
Symbol RP/22/01 | Gry psychologiczne. |
Symbol RP/23/01 | Efektywne nauczanie drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów |
Symbol RP/24/01 | Samosterowność ucznia – jak kształtować uczniowską postawę odpowiedzialności za własny rozwój |
Symbol RP/25/01 | Tablica interaktywna w praktyce szkolnej |
Symbol RP/26/01 | Przygotowanie materiałów do pracy z tablicą interaktywną |
Symbol RP/27/01 | Twórczy nauczyciel w szkole kształcącej w zawodzie |
Symbol RP/28/01 | Podstawy poradnictwa kariery edukacyjno-zawodowej |
Projekty edukacyjne – PE
Symbol PE/01/01 | Przyjaciele Zippiego – międzynarodowy program promocji zdrowia psychicznego dzieci |
Konferencje – KN
Symbol KN/01/01 | Neurodydaktyka w procesie efektywnego nauczania i uczenia się |
Symbol KN/02/01 | Mediacja w szkole jako sposób rozwiazywania konfliktów i interwencja w trudnych sytuacjach wychowawczych |
Symbol KN/03/01 | Doświadczenie nowej formuły sprawdzianu szóstoklasisty, egzaminu gimnazjalnego i matury z języka polskiego w organizacji procesu dydaktycznego na lekcjach języka polskiego |
Symbol KN/04/01 | Działalność Kół Młodych Przyrodników w perspektywie nowej podstawy programowej |
Symbol KN/05/01 | Oferta edukacyjna instytucji kultury południowej Wielkopolski |