Konferencja połączona z warsztatami: Nauka i zabawa – programowanie z robotami Edison i klockami LEGO.

  • Post author:

Doradcy metodyczni: Małgorzata Kraszkiewicz i  Elżbieta Marchwacka zapraszają nauczycieli informatyki, edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, dyrektorów szkół i przedszkoli na konferencję połączoną z warsztatami: Wykorzystanie robotów EDISON i klocków LEGO w nauce programowania.Konferencja odbędzie się 20 lutego 2019 roku o godzinie 14:00 w Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli w Kaliszu.

Rejestracja w systemie ISOS –  symbol  KN/08/01

PROGRAM KONFERENCJI

Warsztaty cz. I (nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej i przedszkoli)– godz. 14:00 do 15:30 

  1. Programowanie dla najmłodszych:
    • Roboty Edison: kody kreskowe, piktogramy.

Wykład i pokaz rozwiązań godz. 15.30 do 16.30 (aula).

Wykorzystanie robotów EDISON i klocków LEGO w nauce programowania.

Warsztaty cz. II (nauczyciele klas IV-VIII i gimnazjum) – godz. 16:30 do 18:00

  1. Programowanie graficzne Robotów Edison – zmienne, obiekty, właściwości.
  2. Sterowanie robotem w języku Python.

AGENDA KONFERENCJI

Nauka i zabawa  – programowanie z robotami Edison i klockami LEGO

Adresaci: nauczyciele informatyki, edukacji szkolnej i przedszkolnej, dyrektorzy szkół i przedszkoli

Symbol KN/08/01

Termin i miejsce

  • 20 luty 2019 r. godz. 14.00 – 18.00
  • Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Kaliszu, ul. Wrocławska 182 

Organizatorzy

  • Doradca edukacji wczesnoszkolnej: Małgorzata Kraszkiewicz
  • Doradca informatyki: Elżbieta Marchwacka

Cel ogólny konferencji

  • Podniesienie kompetencji nauczycieli w zakresie wykorzystania różnorodnych pomocy edukacyjnych w nauce kodowania, programowania i w kształtowaniu logicznego myślenia u uczniów.

Cele szczegółowe konferencji

Uczestnik:

  • pozna platformę programowania dla najmłodszych opartą na kodach kreskowych i piktogramach,
  • wykorzysta klocki Lego do budowania ciekawych obiektów,
  • napisze program w języku Python i przetestuje jego działanie z wykorzystaniem robota,
  • zaprogramuje graficznie Robota Edison, wykorzysta zmienne, obiekty, właściwości

Wykład:

Wykorzystanie robotów EDISON i klocków LEGO w nauce programowania

Warsztaty:

  1. Programowanie dla najmłodszych:
    • Roboty Edison: kody kreskowe, piktogramy.
  2. Programowanie graficzne Robotów Edison – zmienne, obiekty, właściwości.
  3. Sterowanie robotem w języku Python.

Zajęcia poprowadzi Pan Adam Jurkiewicz  członek grupy SuperbelfrzyRP, trener technologii Web 2.0, programista, administrator systemów UNIX/Linux, zdobywca wyróżnienia Szerokiego Porozumienia na Rzecz Umiejętności Cyfrowych Polsce, współpracownik wielu fundacji, twórca remiksu edukacyjnego FREE_Desktop.